Dark Mode On / Off

Kistermelőnek lenni jó?

Miért jobb kistermelőnek lenni, mint megagyárnak?

Az utóbbi időben egyre többen írtátok nekünk, hogy szeretnétek tudni, mi a titkunk? Hogyan tudunk minden nap megújulni és hogyan van ennyi ötletünk kistermelőként, pedig “csak” tésztát készítünk…meg lekvárt és zöldségkrémeket, de ez már csak részletkérdés.

Eleinte sokat tanulmányoztuk a kistermelői marketinget, képzésekre jártunk és rengeteg könyvet és online felületet végigbogarásztunk, mire rájöttünk, hogy mi a titka ennek az egész kistermelői értékesítésnek. Azóta egyik ágazatunkban kifejezetten ezzel foglalkozunk, kistermelői marketinget készítünk magunknak és másoknak, akik hozzánk fordulnak.

A titok egy nagyszerű felismerésből fakad, amit nem győzünk hangsúlyozni, amikor kérdeznek tőlük termelőtársak. A kistermelő sokkal rugalmasabb, mint egy megafactory, mint egy nagy multi. Ilyenkor csóválják a fejüket, hogy dehogyis! Áááá! Hiszen mi mindent magunknak csinálunk, nincs többszáz emberünk…csak mi vagyunk. És pont ez benne a lényeg.

Mi abban vagyunk kistermelők, amiben igazán jónak érezzük magunkat. Tésztát készítünk. De nem csak. Készítünk desszertet, gyermekkedvenceket, superfoodoknak valókat és ínycsiklandozó magyaros ételekhez valókat. Tészták mind, csak kicsit másképp.

Az erő a kistermelőkben van, hogy átformálják az ízlést, hogy egészséges élelmiszereket tudjanak a vevőik asztalára tenni. Hogy konyhatündérekké varázsoljuk a a kevésbé konyhatündéreket.

A kistermelő az, aki gyorsan reagál. Miért? A válasz egyszerű…kisebb átállási költség! Nagyon sok olyan kistermelői termék van, amihez viszonylag kicsi plusz kell, és már más termékként is eladható. Ilyen volt a mi céklás szív tésztánk Valentin-napkor. Marketingfogás vagy sem, bőven akadtak érdeklődők. Olyannyira, hogy alig 2 napot volt fent a kampány, már le kellett állítani, annyi megkeresés volt.

Csak ötlet kell!

A másik titok az összefogás ereje. Magyarországon többnyire mindenki maga akar boldogulni, nincs mastermind csapatja az emberek nagy többségének. Mit jelent az, hogy mastermind csapat? Legyen egy olyan csapatod, akivel szívesen leülsz ötletelni. Mindegy az, hogy ő méhész vagy lekváros vagy épp tésztás. A lényeg, hogy tudjatok egymásnak segíteni, akarjatok együtt fejlődni, tanulni és haladni. Ez a mastermind. Lehet, hogy egy olyan ötlet fog kipattanni valamelyikőtök fejéből, ami megtízszerezi, vagy meghússzorozza bevételed. Kell ennél több?

Kistermelői marketing….nehéz kérdés…ugye, mert egyszemélyes cégek vagyunk többnyire. A kulcsszó: automatizálás.
Mióta felépítettük a saját automatizált marketingünket, az akkor is dolgozik, amikor alszunk. Természetesen időnként ránézünk, kielemezzük, javítjuk ahol kell, hozzá teszünk vagy épp kiveszünk belőle egy-egy elemet, de egy jól felépített marketingterv, egy jól összerakott automatizált rendszer, és máris dolgozik nekünk. Helyettünk, nekünk és értünk. Minden mérhető. És ez benne a legszebb.

Hogyan lehet automatizálni a rendszered, hogy több időd maradjon a munkára és magadra, családodra? Hamarosan erről is írni fogunk, és lesz tanfolyam is, hogy mielőbb átállíthasd magad erre a hatékonyabb rendszerre. 

A képen az említett Valentin-napi céklás szív egyik reklámfotója látható, mely limitált kiadásban volt kapható.

Marketing-tanácsadásért bátran forduljatok hozzánk az info@kertportal.hu oldalon, ahol komplett marketingrendszer felépítésre árajánlatot is adunk!

Ajánlott cikkek