“Már maga a kirakat elárulja,hogy milyen termékekre számíthat az ember” – A követendő zöldséges a Pilisben

“Már maga a kirakat  elárulja,hogy milyen termékekre számíthat az ember” – A követendő zöldséges a Pilisben

Könnyen megakad az ember szeme azon a zöldségesen, akik Pilisvörösvár központi részén mindenki csak Ligeti Zöldiként emleget. Ez a családi vállalkozás egy nemmindennapi koncepcióval bűvöli el vásárlóit, kivitelezi legérdekesebb kívánságait, amit csak egy zöldséges megtehet, ráadásul igen aktív és kreatív social média kapcsolattartásuk van a vevőikkel. Nekem a Ligeti Zöldi a követendő példa és pont ebből az alkalomból meg is informáltam őket a zöldséges mindennapjairól.

Próbálnám leírni a rájuk leginkább jellemző tulajdonságokat, mint a csomagolásmentesen is kapható termények vagy a zöldségcsokrok, de inkább beszéljenek ők helyettem.

Hogyan indult a zöldséges vegyesbolt ötlete?

A zöldséges már hosszú-hosszú évek óta jelen van Pilisvörösváron. 2017 – ben lett családon belül tulajdonosváltás, a legidősebb testvér inkább a jurta életet és a vándorlást választotta, így nem volt más választás, folytatni kellett a legkisebbnek. A vegyesboltosság pedig a második baba születése után vett nagy lendületet. – meséli Vera – Az otthoni étkezésben is nagyrészt a glutén- és laktózmentesség van jelen, viszont a terhesség és a szülés következtében az addig lappangó autoimmun turbó fokozatra kapcsolt, így egyértelmű volt, hogy minimálisra csökkentjük a használatukat. És ha már otthon az egészség a fő szempont, kötelességünk ezt a hozzáállást a vállalkozásban is folytatni.

Talán ez az a mondat, amit érdemes rögtön meg is jegyezni róluk, hogy eldobták a bort iszik és vizet prédikál hozzáállást a vállalkozásban is, ami egy hatalmas garancia a vásárlóknak is, akik szintén fontosnak tartják az egészségüket.

Zöldség- és gyümölcscsokor Ligeti Zöldi módra

Nagyon szép az árukihelyezésetek, sokkal impozánsabb, mint egy átlagos zöldségesnél. Mi a mögöttes koncepció ebben?

Még a kezdetek kezdetén, amikor bekerültem a zöldséges szakmába a bátyám mellett, alig töltöttem be a nagykorúságot és azóta folyamatosan ebben élek. Megtanultam, hogy már maga a kirakat elárulja, hogy milyen termékekre számíthat az ember, ha bemegy a boltba. A szépen elhelyezett zöldségek és gyümölcsök nemcsak a szemnek tetszetősek, utalnak arra, hogy az eladó figyel a minőségre. Nem hagyjuk lefogyni az árut a polcokról, folyamatosan újratöltünk, hogy mindenki kedvére tudjon válogatni.

– meséli Geri.

Sokszor a kis települések boltjai nehezen haladnak, nem fejlődnek, de Ti folyamatosan fejlődtök. Mi a titkotok?

Titok nincs, vagy csatlakozunk a felgyorsult világhoz és beleállunk a változásokba vagy mi is elveszünk a süllyesztőbe, ahogy a többiek. Mivel családi vállalkozás, plusz súlyt jelent, hiszen mindenki itt dolgozik. Egyikünk irányít, a másikunk beszerez, harmadik a számlázásért és az eladásért felel, negyedik viszi az online felületet. Változni kell, magunkért.

– vallja a Ligeti Zöldi tulajdonosa

Zöldségcsokrokat készítettek, ami aztán tényleg nem mindennapi. Mennyire van erre igény? Réspiacot találtatok?

Igen, készítünk – mosolyog Vera – Esküvőket is dekorálunk és még nemezelünk is újszülött fotózáshoz. Valójában ennek még ki kell forrnia magát, rengeteg ötlet kavarog ezzel kapcsolatban a fejünkben, csak idő kell hozzá, hogy megvalósítsuk. Tartósságát illetően közel sem tartható el addig, mint egy virágcsokor, így ha valaki szeretne ilyet, mindenképp szólni kell előtte minimum 2 nappal. Szeretik, tényleg szépen el lehet készíteni és különleges. És hogy réspiac-e? Akinek ezek után megtetszik a gondolat, biztosan szívesen fog vele foglalkozni. De ha nekünk nem lenne háttérnek a zöldséges, nem valószínű,hogy ebben gondolkozunk.

Egyre szélesebb termékkínálatot látunk nálatok és hangsúlyt kaptak a környezetbarát termékek. Mennyire keresik a vevők?

Egy-egy termék beszerzésének gondolata mindig akkor jön, amikor épp recepteket kutatunk fel. Az a cél, hogy aki követi a közösségi oldalunkat, az adott megosztott recept majdnem teljes hozzávalóit be tudja szerezni. Folyamatosan itt is megjelennek az újdonságok, az étel érzékenyeknek újabb alternatív megoldásként használható termékek, amikre nagyobb figyelmet fordítunk.
A környezetbarát termékekről:
az esetek nagy részében már csak papírzacsiban lehet nálunk vásárolni. Kivéve a kimérős vecsési savanyúság, arra sajnos még nem találtunk ki megfelelő pótlást. Keresik a környezettudatos megoldásokat, nagyobb része örül is neki, hogy elhagytuk a műanyagot.

A kimérős babot, borsót és egyéb csomagolásmentes terméket nemrégiben vezettétek be. Mennyire releváns ez manapság a műanyaggal teli világban. Tényleg érkeznek a kis dobozaikkal babot venni?

A szárazáruhoz visszahozzák a papírzacskókat. Nekünk is furcsa volt, hogy ilyen lehetőség egyáltalán eszébe jut a vásárlóinknak, de jó néhányan már az egyszer – kétszer használt zacskókkal térnek vissza és újra használjuk őket. Van jelentősége annak, hogyan éljük az életünket, ezt kell a köztudatba beépíteni. Kis dobozok a savanyúságokhoz érkeznek mostanában.

Színes mángold, ráadásul mind BIO

Receptekkel kommunikáltok a vevőitekkel, ami szintén formabontó a szegmensetekben. Érezhető, hogy egy-egy recept után az alapanyagokat nálatok szerzik be?

Igen, ezt már jó párszor megtapasztaltuk. És azt is, amikor úgy jönnek be már hozzánk,hogy milyen jó volt az ötlet, hiszen nagyon finom lett a poszt által elkészített étel.
A receptkiválasztásnál az a fő szempont, hogy tele legyen egészséges dolgokkal, zöldségekkel, általában gluténmentes változatban, nem utolsó sorban pár apró hozzávaló kihagyásával egyből a bababarát verzió is elkészíthető legyen. Próbáljunk az épp boltba érkező friss árut előtérbe helyezni..

– meséli Vera, aki a közösségi oldalukat kezeli.

Mi a küldetésetek?

Küldetés? Életre nevelés, a szó szoros értelmében. Megmutatni az egészség felé vezető utat. A magyar áru szépségét, a hazai piac erősségeit. Igen, tisztában vagyunk vele, hogy a multikkal nem lehet felvenni a versenyt, olyan ár-érték arányban dolgoznak. Sokan képesek megvenni a silányabbat, mert olcsóbb, nem számít, honnan jött. Nálunk pont nem ez a cél! Magyar áru, magyar termelőtől.

Család és vállalkozás. Azt látjuk,hogy a vállalkozásba hihetetlenül sok energiát fektettek, rengeteg kreativitást. De hogy fér össze a családdal ez a rengeteg munka?

Nehezen, sőt, nagyon gyakran sehogy. Reggel 5-kor van a napindító ébresztő. Amíg pici a Kicsi, addig próbálunk egy gyors délelőtti találkozót is összehozni a Zöldiben ,hogy az Apa is szerepet kapjon. De aztán csak az este a mindenkié (jó esetben) ….

Mit tanácsolnátok azoknak, akik hasonló vállalkozásba kezdenének?

Őszintén? Ne tegyék, ha családjuk van, ne tegyék, ha családot szeretnének! Állandó odafigyelést igényel. Persze megvan a szépsége is, hiszen egy-egy termék bemutatásakor csak isszák a szavaidat és valóban hallgatnak rád, tanácsot kérnek, az felbecsülhetetlen. A mi kis boltunk nem hétköznapi. Hozzánk már beszélgetni járnak a vásárlók, nem csak betévednek.

– tanácsolja Vera, aki a család és a vállalkozás között mozog nap, mint nap.

Kinőttétek a boltot és a rengeteg új ötleteteknek hely kell, ezért felújítás kezdődik. Lesz-e leállás?

Nem, nem terveztük . Úgy időzítünk, hogy a szombat délután és vasárnap délután adta lehetőségeket maximalizáljuk. Nem tehetjük meg magunkkal, hogy bezárunk.

Egyszóval, ha betérnél a Ligeti Zöldibe, amit nagyon ajánlani tudunk, akkor a Pilisvörösvár, Kisfaludy utca 30-32.-ben megtalálod őket. Nagy szeretettel és örömmel várnak Téged is, ahogy minket is már az első találkozáskor. Ma már sok barátunk jár oda és bízunk benne, hogy ez a lelkesedés kitart náluk még hosszú-hosszú ideig!

A Ligeti Zöldi Facebook oldalát IDE KATTINTVA lehet elérni 🙂

Fotók: Ligeti Zöldi