Dark Mode On / Off

Egy cég kertje: amikor nem csak a dizájn az izgalmas, hanem a funkció is

egy cég kertje

Az első vállalkozás kertje egy ügyvédi irodáé volt, amit volt szerencsém tervezni és akkor még kivitelezni is. Ma már csak tervezünk, de már ott látszott, mennyire más, mint egy magánkert. Nézzük, hogyan lehet egy cég kertje mutatós és egyben praktikus!

Cégtulajdonosként most pont a mi telephelyünk lesz áttervezve, ahogy kialakultak az épülethelyek és járdafelületek, mert bizony bár sokszor mondom és írom, hogy burkolni, csak amit muszáj: egy vállalkozás telephelyén ez más arány! A cég kertje más funkciókat tölt be.

Mennyi másféle funkciója lehet egy cég kertjének?

Egy vállalkozásnak sokféle feladatot kell ellátni és ezzel egyidőben a telephelynek is ehhez kell igazodni. De közben igénytelen sem lehet és adott négyzetméter felett kötelező zöldfelületi előírások is vannak.

Ha egy vágóhidat nézünk például, na ott simán igaz az, hogy csoda, ha van zöldfelület, mert mindent, amit mosni kell felület, ott burkolat kell.

De egy kis cégtelephelynél is előfordulhat az, hogy kamionokkal vagy nagy teherautókkal kell tudni benne mozogni.

Ez például a mi esetünkben 7.5 tonnás teherautót és traktort jelent, hogy élő példát hozzak, de családon belül van olyan telephely, ahol kamionbeállótól az ügyfélparkolóig mindent kellett burkolni. És itt jön az ezernyi kérdés!

Vízelvezetés, árnyékolás területen belül

Minél nagyobb a területen lévő épületek tetőfelülete és a burkolt felület, annál izgalmasabb a vízelvezetés is. Hogyan oldható meg? Lehet természetes módokon? Miért is ne!

Ugyanígy az árnyékolás is fontos kérdés, hiszen ha például sok a burkolat, akkor ott nyáron forróság is van. Ezt olyan fafajokkal érdemes megoldani, ami bírja ezt a hőt, legyen az parkolóba való fafaj vagy a sima zöldfelületbe tartozó terület esetén. Ilyenkor a klasszikus városi lombhullató fák listájához is nyúlhatunk, de alá akár cserjéket, évelőket is tehetünk. Ha a járófelületek jól vannak megtervezve, kitalálva, akkor nem kell attól aggódni, hogy keresztüljárnak a zöldfelületen a dolgozók, vendégek.

Funkciók és a dizájnos ügyfélélmény

Most, hogy újabb élő példát említsek, egy vidéki fogászat kertjén dolgozom, ahol a natúr szín mellett az élénk kék mutatkozik meg a bútorokon, épületen. Miért is ne lehetne akkor a kerten is? Mikor felmértem, már akkor említettem a tulajdonosoknak, hogy teljesen természetes hatással ehet belecsempészni a vállalkozás színeit a kertbe is, ami nemcsak a virágszíneket jelenti, de a kerti kiegészítőkét is. Ez egyfajta olyan plusz, ami egy cég szempontjából elsőrangú, hiszen az első benyomás nagyon fontos.

Egy cég kertje nem csak egy kert! Ugyanúgy az image része, mint a céglogó vagy a komplett arculat. Így akár vendégváróként használjuk a kertet, akár csak “járt az épülethez”, akár a dolgozók pihennek benne két ügyfél között: nagyon fontos, hogy mit lát az ügyfél.

A saját kertünk kihívásai cégként

Általában egy cégtelephelynél a díszkerti rész a legkisebb és mivel őrkutya is van, aki szabadon portyázik éjjelente, így fontos tényező, hogy kutyabarát is legyen a kert. Emellett mivel a főbejáratról beszélünk, melynek még ha csak mi járkálunk ott a legszebbnek kell lennie. De közben az is szempont, hogy egy cég kertje fenntartható legyen, ha már erről írok rendszeresen, ráadásul nekünk se kelljen benne robotolni.

A kocsibeálló és parkolórész könnyen járható legyen, de közben árnyékot adó növények is legyenek benne.

A díszágyás látványos legyen és ezernyi méhecske és pillangó költözzön oda, hiszen mégiscsak a mi telephelyünkről van szó.

A vízelvezetés macerás: a közterületi útról nagy mennyiségű víz folyik be a területre, mert rosszul ett kialakítva a közterületi vízelvezetés: így esőkerttel oldjuk meg az épületektől való víz elvezetését. Az esőkert lesz a fő díszágyás. Így jó esetben öntözni sem kell majd.

Hamarosan hozom a saját telephelyünk építésének izgalmait esettanulmányként!

Borítókép: Pexels

V. Topor Erika Kertész- mérnök

V. Topor Erika Kertész- mérnök

V. Topor Erika Okl. kertészmérnök, szakújságíróként 2003 óta foglalkozom a hobbikertészek mindennapjaiban felmerülő kérdések megválaszolásával.

Ajánlott cikkek

What Our Clients Say
66 vélemény
×