Dark Mode On / Off

Veszélyes tűzifát vásárolni a közösségi média felületeiről

A tűzifa hirdetések 84 százaléka bizonyult jogszerűtlennek –  a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ellenőrzésén. A vizsgált, összesen 12 ezer darab fatermék hirdetésének túlnyomó részét a közösségi média csatornáin tették közzé.


A Nébih faanyagkereskedelmi láncban végzett ellenőrzéseinek célja a fogyasztók átverésének megelőzése. A legtöbb jogsértés a hamis EUTR technikai azonosítószám megadásából adódott.

Az azonosítószám lényege, hogy igazolja a faanyagkereskedő jogszerű működését, adott esetben utólag is lehetővé tegye a számonkérését.

A jogszerűtlen hirdetések töröltetése mellett a Nébih a csalók „feketelistáját” is közzéteszi, amelyre ez idáig 209 telefonszám került.

Ajánlott cikkek