5 tipp: a színes karfiol nyomában

5 tipp: a színes karfiol nyomában

Egyre divatosabb a színes karfiol a konyhákban is, ráadásul kiderült, hogy igazi szuperfood. A Syngenta is nemesít és káposztabemutatót is tartott.

Ez a GMO vagy nem GMO kérdés mindig is ellentéteket szült az emberekben és lássuk be, a világ nagyon afelé tendál, hogy lassan két részre oszlik minden: támogatók és ellenzők. A Syngenta javában nemesít és fejleszt, sorra jönnek ki az új színes karfiol fajták. Azonban hamar megjelentek a szuperfood kérdések is, amiért érdemes színes karfiolt fogyasztani. Nézzük sorban az érveke a színes karfiol témájában!

De mitől színes a karfiol?

Mielőtt bárki ételfestékre gyanakodna, meg kell nyugtassuk: nem ételfestékről van szó. A többféle árnyalatban létező lila karfiol az anthocianin nevű antioxidánstól kapja csodás színét, ugyanez az anyag található meg például a vörös káposztában is. De ha kicsit távolabról nézzük a dolgot, létezik fekete paradicsom, lila burgonya, batáta is vagy akár lila és rózsaszín eper vagy sárgarépa is. Tehát a színek nem újkeletűek a zöldségeknél.

A narancssárga szín először Kanadában jelent meg 1970-ben, mely egy genetikai mutációnak az eredménye. Sokáig folytak a kísérletezések, először Kanadában, ahol ez először felbukkant, hogy vajon mi okozhatja. Ilyenkor a béta-karotin mértékét kell vizsgálni. Ez azt is jelenti, hogy egy narancssárga karfiolban magasabb az A-vitamin mértéke, mert több benne a béta-karotin.

De akkor miért is fogyasszunk színes karfiolt?

  1. tipp: magas antioxidáns tartalmúak a lila karfiolok
    “a lila karfiolban az antioxidánsok mennyisége (80-100 mg/100g) kétszerese, mint például a vörös szőlőkben (40-50 mg/100g)” – irja a Syngenta oldalán egy szakmai cikk.
  2. A lila színváltozatban olyan flavonoidok (főleg antociánok) halmozódnak fel, amelyek csökkentik a gyulladások kialakulását szervezetünkben és a fertőzésekkel szemben is védelmet nyújtanak, mivel támogatják az immunrendszer egészséges működését.
  3. A narancssárga karfiolban több százszorosa a béta-karotin felhalmozódás a fehér karfiolhoz képest, ami ugye szükséges a szervezet számára. Ebből termeli a szervezetünk az A-vitamint.
  4. A színes ételek nem csak szemet gyönyörködtetőek, de jó hatással van a lelkünkre is. Bár ez az állítás elég spirituálisan hangzik, rengeteg kutatás ebizonyította már, hogy a színeknek nagy szerepe van a hangulatunkra nézve.
  5. A zöld karfiol klorofill tartalma pedig sejtregeneráló és fiatalító hatással rendelkezik, serkenti a májunk méregtelenítő munkáját. – írja a Syngenta.

Ha csak ezt az 5 tippet nézzük, már sok tényező szól a színes karfiolok mellett.

CSATLAKOZZ FACEBOOK OLDALUNKHOZ!

ILLÓOLAJOK széles választéka a Kertportál Boltunkban!